Triticum spp. (Mladá pšenice)

Triticum spp.

Mladá pšenice

Weizen gras, Wheatgrass, Triticum
Kategorie:
Léčivé byliny
Původ:
Asie
Vhodné kombinace:
Tento tovar už neponúkame
 
Mladá pšenica by mohla bez preháňania patriť k jedným z najstarších doplnkov na svete. Jej účinky poznali a využívali už starí Egypťania a obyvatelia Mezopotámie pred viac ako 5000 rokmi. Počas storočí však Mladá pšenica takmer vymizla z podvedomia ľudí. Až okolo roku 1940 sa opäť dostáva k ľuďom, čím si začína raziť cestu k úspechu. Postupne sa začala masívne užívať, vďaka čomu neustále naberá na popularite. Existuje jeden človek, bez ktorého by sme dnes pravdepodobne ani nečítali tieto riadky. Bola to vedkyňa menom Ann Wigmore. Táto mimoriadna žena zasvätila výskumu celý svoj život. Jej výroky ohľadom Mladej pšenice a zvyšných zelených potravín sú stále často citované. Môže za to predovšetkým fakt, že sama produkty užívala, vďaka čomu mohla poskytnúť adekvátne a relevantné poznatky. Pri výrobe sú dôležité správne zvolené pracovné postupu prípravy. Musí byť jednoduchý, ale tiež šetrný a efektívny. Rastlinka sa pokosí po dosiahnutí výšky 30 centimetrov. Ďalším krokom je odšťavenie a plošné sušenie pri teplotách cca 31 stupňov celzia. Dodržanie tejto teploty je dôležité predovšetkým kvôli zachovaniu všetkých aktívnych látok, ktoré majú na náš organizmus blahodarné účinky. Tieto účinky sú priamo odvodené od látok obsiahnutých v Mladej pšenici. Aké sú tieto látky?
 
Zloženie Mladej pšenice
Vo 100 g Mladej pšenice nachádzame:
Energie 300kcal
Bielkoviny 22g
Sacharidy 40g
Tuky 2g
Chlorofyl 300mg
 
K tabuľke je nutné dodať, že sa jedná o relatívnej pomery, ktoré zodpovedajú rôznym druhom pšenice. Okrem nich by sme narazili na rozsiahlu skladbu vitamínov od C, cez B2, B3, B5, B12 až k E, K a ďalšie. Ďalej obsahuje pšenica enzýmy, minerály, stopové prvky horčíka, vápnika, draslíka, aminokyseliny alanín, arginín a ďalšie. Nesmieme zabudnúť ani na dôležitý chlorofyl, ktorý hrá veľkú úlohu v celkovom účinku, pretože dokáže bojovať s voľnými radikálmi v našom tele. A čo že to tieto látky spôsobujú?
 
Ako vlastne účinkuje?
Mladá pšenica má mnoho dôležitých a zásadných účinkov na naše telo. Predovšetkým treba poznamenať, že funguje celkovo blahodarne. Kvalitné spracovanie nám dodáva rad enzýmov, ktoré telo potrebuje. Tieto enzýmy dopĺňajú tie, ktoré postupom času spracovávame, ako telo vykonáva určité biochemické reakcie. Čím sme starší, tým menej máme týchto enzýmov, naše telo tak slabne a je čím ďalej, tým viac náchylné účinkom voľných radikálov. Ďalším účinkom je zásadné zlepšovanie metabolizmu, čím výrazne ovplyvňuje schopnosť spaľovania tukov. Dá sa teda podotknúť, že mladá pšenica pôsobí proti obezite, pretože podporuje spaľovanie. Mali by sme si spomenúť aj detoxikačnú schopnosť. Jej aktívne látky významne pôsobia na škodliviny v našom tele. Dokážu ich odbúrať a nasledovne vylúčiť, čo napomáha aj nášmu imunitnému systému. To však nie je všetko. Mladá pšenica dokáže stabilizovať aj funkciu našich čriev. Ako?
 
Zápaly čriev a Mladá pšenica
Črevné problémy, narušená peristaltika, zápchy, hnačky, nič príjemné to nie je, že? To spoznala i Ann Wigmore, ktorá trpela kolitídou. Ide o ochorenie, ktoré sa prejavuje bolesťami a opuchom brucha. Liečba je veľmi náročná a zdĺhavá. Ann Wigmore vyskúšala Mladú pšenicu a uspela. Tu je krásne vidieť ako to vyzerá, keď má niekto ako teoretické, tak i praktické skúsenosti. Možno by sme mohli považovať výsledky za nedostatočne dôveryhodné. Roku 2002 však vyšla štúdia, kedy sa podávala Mladá pšenica pri ulceróznej kolitíde. Liečba bola takzvane dvojito slepá, teda ani doktor, ani pacient nevedeli čo podávajú a kto dostane neúčinné placebo. U všetkých 26 pacientov, ktorým bola podávaná pšeničná šťava, boli preukázateľné úspešné výsledky. Došlo k zlepšeniu vitality i kondície a ústupu príznakov. Dalo by sa povedať, že každá zelená potravina má kladné účinky na črevá. Mladá pšenica je v tom však expert.
 
Chudnite s Mladou pšenicou
Vďaka zastúpeniu látok, ktoré naše telo potrebuje, nedochádza počas diéty k stratám. Príjem všetkých dôležitých živín tak zabraňuje telu vo spomaľovaní metabolizmu. Ďalším účinkom je odbúranie náhlej chute na sladké a iné kalorické pokrmy. Tejto náhlej chuti sa tiež prezýva Vlčí hlad. Zdravé a jednotné chudnutie navyše obmedzuje možnosť vzniku Jo-Jo efektu, teda rýchleho nabratia stratenej váhy po ukončení diéty. Obsah vlákniny spomaľuje vstrebávanie kalórií z potravy a podporuje vyprázdňovanie. Veľkú úlohu však hrajú predovšetkým tráviace enzýmy. Mladá pšenica obsahuje vysoké percento takzvanej lypázy, ktorá je zodpovedná za trávenie tukov. Len pre predstavu. Výskum enzymológa E. Howela preukázal, že ľudia trpiaci extrémnou obezitou majú malé množstvo enzýmov zodpovedných za trávenie tukov. Teda Mladá pšenica dopomáha k ich lepšiemu tráveniu. Všetky tieto účinky nás iste prekvapia a potešia. Sú tu však aj iné, ktoré sú pri najmenšom rovnako zaujímavé.
 
Pšenica proti rakovine
Nedá sa síce povedať, že by snáď Mladá pšenica dokázala vyliečiť toto smrteľné ochorenie. Nepôsobí ani ako dostatočná prevencia. Na vznik rakoviny totiž pôsobí mnoho efektov, medzi ktorými je najčastejšie zlá strava, stres, nedostatok spánku, dobrovoľné vystavovanie sa účinkom istých látok a tak ďalej. To všetko a oveľa viac by sme mali obmedziť, ak chceme urobiť maximum. Ako nám v tom môže Mladá pšenica pomôcť? Úplne jednoducho – jej látky totiž pomáhajú odbúravať voľné radikály, dokážu chrániť bunky DNA pred účinkami týchto všadeprítomných látok a navyše detoxikuje náš organizmus od karcinogénnych látok. Dôležitá je aj stimulácia imunitného systému, ktorá nás chráni zvonku aj zvnútra. Nemali by sme zabudnú ani na vlákninu. Vďaka jej účinkom na naše črevá a podpore trávenia a vyprázdňovania, pôsobí proti vzniku rakoviny hrubého čreva. U pacientov s nádorovým ochorením navyše dokáže pomôcť od vedľajších účinkov, akými sú napríklad nevoľnosť, únava a znížená imunita. Tiež by vás zaujímalo, či má vôbec nejaké záporné účinky?
 
Nežiaduce účinky
Jediné odporúčanie je pre tehotné a dojčiace ženy, alebo pre osoby, ktoré sa dlho liečia s nejakou chorobou. V tomto prípade by malo užívanie Mladej pšenice predchádzať konzultácia s lekárom. Inak, podobne ako u ostatných zelených potravín, nemá ani Mladá pšenica vedľajšie účinky. Môžu sa objaviť hnačky alebo nevoľnosť. To je však následok detoxikácie organizmu. Mali by časom odznieť.
 
Ako najlepšie dávkovať?
V ideálnom prípade dávkujeme 1 čajovú lyžičku, teda 2-3 naše odmerky a to 2-3x denne. V začiatkoch užívania by sme mali zvoliť menšiu dávku a postupne ju navyšovať. Najlepším obdobím pre užívanie je jar a jeseň.
 
Ako najlepšie užívať
Ako najlepšia voľba sa javí rozmiešanie vo vode – 200 ml. Pamätajme však, že sa nesmie miešať s horúcou vodou, aby sme nezničili dôležité enzýmy.
 
Dávkovanie
Prášok
1 čajová lyžička, 2-3 naše odmerky a to 2x denne
 
 
 
Produkty obsahující Triticum spp. (Mladá pšenica)