NOVINKA: 30% zľava na rituálnu rastlinu KAVA KAVA

Botanic.cz
0,00 € 0
Získejte 20 Kč na první nákup pouhou registrací.
Koľko zostáva do dopravy zadarmo
Nakúpte ešte za 38,00 €
38,00 €
Dopravu máte zadarmo
Prejsť do košíka

Ako na zvýšenie libida a zlepšenie sexuálneho života

24.marca 2022, Poradňa, Štítky: Libido, Sex

Prečo dochádza k strate libida?

Pokles libida je veľmi častý problém u mužov aj žien a ovplyvňuje ho množstvo faktorov. K častým zabijakom libida patrí stres, psychická nepohoda, hormonálna nerovnováha, ochorenie a celkom prirodzene aj vyšší vek. Libido alebo aj sexuálna túžba prirodzene kolíše v priebehu času. U mužov libido obvykle pomaly klesá počas celého života. Je to tak kvôli znižujúcej sa hladine hormónu testosterónu, ktorý od 30. roku prirodzene klesá o 0,4 až 2 % ročne.1,2,3 Stretáva to aj ďalšie ženské hormóny. Určité zníženie libida je s pribúdajúcimi rokmi nevyhnutné, napriek tomu môžete urobiť veľa vecí pre to, aby ste si ho udržali na dobrej úrovni. Pokiaľ práve vy alebo váš náprotivok bojujete so zníženým libidom a sexuálnym apetitom, možno postačí len pár zmien v životnom štýle. Máme pre vás niekoľko tipov, ako sa znova dostať „do formy“.

Odbúrajte stres

Každý z nás si počas dňa zažije nejaký ten stres. Kvôli dopravnej zápche prídeme o päť minút neskôr do práce, vybije sa nám mobil alebo nestihneme svoju dopoludňajšiu kávu. To sú bežné stresové situácie moderného človeka, cez ktoré sa väčšinou rýchlo prenesieme a trvalo nás neovplyvnia. Oveľa horší je ale taký chronický stres, spôsobený napríklad stresom z blížiaceho sa deadlínu, skúšok alebo napríklad z negatívnych informácií v správach (a že ich je). Chronický stres je spojený s celým radom zdravotných problémov, vrátane poklesu libida. Obvykle platí, že čím viac má človek povinností alebo úloh a nedokáže ich efektívne managovať, tým menší má záujem o sex. Stres navyše zvyšuje hladinu stresového hormónu kortizolu, ktorý vedie k zníženiu hladiny testosterónu. Pokles testosterónu sa potom môže negatívne prejaviť na našom libide.

Stresu sa síce nemôžeme úplne vyhnúť, ale môžeme sa vyhnúť zbytočnému stresu. Naozaj nám pomôže, keď sa budeme hodinu stresovať v kolóne kvôli tomu, že prídeme o 15 minút neskôr? Musíme vážne pracovať aj do noci? Nečká tá úloha do zajtrajška? Pamätajte na to, že zdravie máte iba jedno. Naučte sa preto aj cielene odpočívať a nájdite si nejaký dobrý spôsob, ako sa zbaviť prebytočného stresu. Môžete vyskúšať napríklad prechádzky v prírode, dychové cvičenia, jogu, masáž alebo saunu.

Povzbuďte libido cvičením

Cvičenie má bezpochyby veľa výhod, ku ktorým si môžete pridať aj povzbudenie libida. Existuje mnoho príčin, prečo fyzická aktivita prispieva k zlepšeniu sexuálnej túžby. Môže to byť pozitívne vnímanie vlastného tela, zlepšenie kardiovaskulárneho zdravia a nálady, zvýšená aktivita sympatického nervového systému, ale aj zlepšenie hormonálnej rovnováhy. U mužov cvičenie zvyšuje testosterón, ktorý je pre libido zásadný. Pravidelné cvičenie je prospešné ako pre mužov, tak aj pre ženy. Pozor ale na nadmerné cvičenie, ktoré môže naopak libido znížiť. Robte to, čo vás najviac baví a aktívne sa hýbte aspoň 4x týždenne.

Zlepšite kvalitu spánku

Dobrý spánok je kľúčom k dobrému dňu - a nielen k tomu. Spánok je ďalším faktorom životného štýlu, ktorý ovplyvňuje naše libido. Predsa len, pokiaľ je človek unavený, určite nemá práve chuť na laškovanie. Nedostatok spánku môže navyše negatívne ovplyvniť hladinu testosterónu u mužov. Venujte tak dostatok času kvalitnému spánku a vyhraďte si naň 7-9 hodín denne. Vyskúšajte aj metódy, ako zlepšiť svoje spánkové návyky pomocou spánkovej hygieny.

Jedzte zdravo

Pre zvýšenie libida nie je nutný špecifický jedálniček, stačí dodržiavať zásady zdravého a pestrého stravovania. Do jedálnička zaraďte maximálne množstvo prirodzených potravín, medzi ktoré patrí zelenina, chudé mäso, ryby, mliečne výrobky s prevahou tých kyslých, strukoviny, celozrnné obilniny, orechy, semená a v menšej miere aj ovocie. Naopak čo najviac obmedzte konzumáciu priemyselne spracovaných potravín, ako sú polotovary, výrobky z bielej múky, sladkosti, sladené nápoje a rýchle občerstvenie. Za zníženú chuť na sex môžu aj drastické diéty a príliš rýchle chudnutie. Chudnite preto radšej pomaly a pomocou nutrične vyváženej stravy.

Obmedzte alkohol

Naše zlozvyky môžu negatívne pôsobiť na stav nášho zdravia a libida. Určite vás preto neprekvapí, že pravidelná a nadmerná konzumácia alkoholu môže mať negatívny vplyv na sexuálnu túžbu a pôžitok zo sexu. Alkohol totiž pôsobí nepriaznivo na sexuálne funkcie a znižuje prietok krvi pohlavnými orgánmi.

Pracujte na svojom vzťahu

Čím dlhšie ste vo vzťahu, tým častejšie mávate pocit, že sa sexuálna chémia medzi vami a vaším partnerom rozplynula. To sa dá vyriešiť jedine tým, že budete na vašom vzťahu pracovať spoločne. Nezabudnite si urobiť čas na rande, plánujte si spoločné aktivity a obdarujte svoju polovičku nejakou drobnosťou. To vám pomôže spomenúť si, prečo vás to k sebe tak priťahovalo. Vytvorte si doma romantickú atmosféru – zapáľte sviečky, zapnite romantickú hudbu a prevoňajte váš domov. Čím lepší je váš vzťah emocionálne, tým pravdepodobnejšie budete chcieť tráviť s partnerom intímne chvíľky.

Vyskúšajte prírodné afrodiziaká

Niektoré bylinky používajú kultúry po celom svete ako afrodiziaká a existuje niekoľko bylín, u ktorých bolo skutočne preukázané, že podporujú sexuálne zdravie a apetít. Medzi najobľúbenejšie patrí maca, ženšen a kotvičník zemný. Maca je jednou z najviac preskúmaných afrodiziakálnych bylín, ktoré podporujú sexualitu, plodnosť a hormonálny systém u žien po menopauze. Koreň ženšenu pravého pozitívne ovplyvňuje libido a sexuálne funkcie. Kotvičník zemný zase podporuje vitalitu, zvyšuje energiu, zlepšuje sexuálne funkcie a fyzickú zdatnosť. Silnú zmes týchto bylín sme zabalili do unikátneho produktu BeLover, ktorý pomocou svojich aktívnych látok dokáže stimulovať tvorbu pohlavných hormónov. Hodí sa tak pre všetkých, ktorí chcú zlepšiť svoju sexuálnu výkonnosť a podporiť libido.




Použité zdroje
  • 1. Harman, S. M., Metter, E. J., Tobin, J. D., Pearson, J., Blackman, M. R., & Baltimore Longitudinal Study of Aging. (2001). Longitudinal effects of aging on serum total and free testosterone levels in healthy men. Baltimore Longitudinal Study of Aging. The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, 86(2), 724–731.
  • 2. Kaufman, J., & Vermeulen, A. (2005). The Decline of Androgen Levels in Elderly Men and Its Clinical and Therapeutic Implications. Endocrine reviews, 26., 833–876.
  • 3. Wu, F., Tajar, A., Pye, S., Silman, A., Finn, J., O'Neill, T., Bártfai, G., Casanueva, F., Forti, G., Giwercman, A., Huhtaniemi, I., Kula, K., Punab, M., Boonen, S., & Vanderschueren, D. (2008). Hypothalamic-Pituitary-Testicular Axis Disruptions in Older Men Are Differentially Linked to Age and Modifiable Risk Factors: The European Male Aging Study. The Journal of clinical endocrinology and metabolism, 96, 2737–2745.
Autor článku
Mgr. Daniela Krčová
Copywriterka, Nutriční specialistka, Nutriční terapeutka, Instruktor fitness
24.marca 2022, Poradňa, Štítky: Libido, Sex
Páčil sa vám tento článok? Ta ho zdieľajte:
Facebook INSTAGRAM
Podobné články
Kategórie
Vyhľadať článok
Populárne články
Najčastejšie štítky
Zobraziť ďalší