Sortiment

Chudnutie po pôrode

25.júla 2019, Poradna

Cvičením ku krásnej postave

Mnoho mamičiek si myslí, že keď budú pravidelne počas tehotenstva cvičiť a premazávať problematické partie špeciálnymi olejčekmi a krémami, rýchlejšie im zmizne popôrodná ovisnutá koža a kilá navyše. To je omyl. Každá žena je individuálna, niektorá odchádza z pôrodnice takmer so svojou pôvodnou váhou, iné ženy bojujú s kilami navyše aj niekoľko rokov.

Čiastočne sú tieto problémy dané geneticky. Záleží tiež na tom, koľko kilogramov počas tehotenstva žena priberie, či ste bola zvyknutá aktívne športovať aj pred tehotenstvom (tu záleží na tom, do akej miery je brušné svalstvo vytrénované) a tiež či sa vám počas tehotenstva v tele zadržiavala voda a trápili vás opuchy.

Dievča s chudým bruchom a rukami v tvare srdiečka

Kedy začať cvičiť po pôrode

Po pôrode začínajte cvičiť čo najskôr, ale pozvoľna. Najvhodnejšou formou spevnenia postavy sú dlhé prechádzky a základné naťahovacie cvičenia, ktoré vám pomôžu od bolesti chrbta. Vydajte sa s kočíkom na dlhšiu túru, na ktorú môžete prizvať aj ďalšie mamičky. Chudnutie pôjde ľahšie a navyše budete mať s mamičkami veľa spoločných tém!

Zlomovou hranicou je šestonedelí. Svižnú, tridsaťminútovú chôdzu s kočíkom už môžete pomaly doplniť o cvičenie. Napríklad vykonávajte drepy, výpady vpred a vzad. Skvele sa chudne s kočíkom, o ktorý sa môžete oprieť a vykonávať cviky napríklad v parku alebo inde na prechádzke.
Dôležité je v období po šestonedelí posilniť panvové dno, hlboké brušné svaly, hlboké chrbtové svaly a bránicu. Posilnenie týchto svalov pomôže telu pred nechcenými zraneniami, ktoré môžu spôsobiť aj banálne úlohy. Ženám po pôrode sa odporúča cvičenie vo vode. Vyskúšajte okrem klasického plávania tiež aqua aerobic, jógu či pilates.

Žena na cvičiacim balóne

K chudnutiu pristupujte pozitívne

Každá mamička chce vyzerať po pôrode čo najlepšie. Lenže počas tehotenstva a pri pôrode telo prekonalo mnoho fyziologických zmien. Buďte pri chudnutí k sebe tolerantní. To, že vaša kamarátka má počas štrnástich dní všetky prebytočné kilá aj bruško preč, neznamená, že je s vaším telom niečo v neporiadku. Možno u vás pôjde chudnutie pomalšie. Pravidelné cvičenie vás dostane čoskoro do formy a zároveň vám pomôže predchádzať popôrodným depresiám.

Pri chudnutiu buďte:
Realistická: Nechcite od svojho tela rýchle zmeny v priebehu niekoľkých týždňov nieto ešte dní. Tehotná ste bola 9 mesiacov. Dajte si dostatok času na to, aby sa vaše telo dokázalo samo pozvoľna upraviť do pôvodnej podoby.
Trpezlivá: Jedine s trpezlivosťou najďalej dôjdete. Chudnutie po pôrode je zložitý a zdĺhavý proces, ktorý má postupný priebeh. Dojčenie je ďalší skvelý spôsob, ako schudnúť prebytočné kilá a je oproti redukčným diétam pre telo prirodzenejšie.
Rozumná: Pri dojčení zabudnite na rýchle diéty. Bábätko potrebuje mať dostatok energie a výživových látok pre zdravý rast, rovnako tak vy potrebujete dostatok živín pre seba samu. Dajte si realistický cieľ v redukcii váhy. Napríklad že za deväť mesiacov po pôrode budete mať svoju pôvodnú váhu a malými krôčikmi k tomuto cieľu postupujte.

Naučte sa odpočívať

Bábätko vám dáva celý deň zabrať a aj v noci miesto hlbokého spánku každú chvíľku odbiehate dojčiť, prebaľovať, správať. Názor, že mamičky chudnú hlavne vďaka neustálemu kolotoči okolo svojho potomka je úplne mylný. Naučte sa odpočívať a doprajte si dostatok spánku. Ak nemôžete spať počas noci, keď bábätko trápi nepríjemnosti, pokojne si doprajte blahodárny odpočinok počas dňa. Dostatočne odpočinuté telo sa pozitívne podpíše nielen na vašej dobrej nálade, ale aj na celodennej fyzickej aktivite, vďaka ktorej budete môcť ľahko a rýchlo zhodiť prebytočné kilá.

Upravte si jedálniček

Počas šestonedelia sa vám s najväčšou pravdepodobnosťou rapídne upraví váha. Majte však na pamäti, že počas tehotenstva prebiehalo zvyšovanie váhy postupne a tak koncom šestonedelia aj úbytok váhy bude pomalší. Na pôvodnú váhu by ste sa mali dostať do prvých narodenín dieťaťa. Preto si prestaňte robiť hlavu s veľkým bruškom alebo kilami navyše a radšej si užívajte bábätka.

Zdravý tanier

Pre lepšiu redukciu váhy vám pomôže úprava jedálnička. Jedzte pravidelne niekoľkokrát za deň a to aj v prípade, že nedojčíte. Rozhodne nedržte hladovku ani neexperimentujte s rôznymi diétami! To by ste si skôr ublížila. Stačí, keď odstránite z jedálnička prebytočné kalórie a naučíte sa prijímať nutrične hodnotnú stravu.

Jedálny lístok pri dojčení by mal obsahovať vyvážený pomer všetkých dôležitých živín, ako sú tuky, sacharidy, bielkoviny, minerálne látky aj vitamíny. Ak telu doprajete ich dostatočný príjem, budete chudnúť pozvoľna a váš organizmus bude pripravený na vynaloženie väčšej energie. V opačnom prípade sa budete cítiť unavená, podráždená a vášmu bábätku nedoprajete dostatočne kvalitné mlieko. V čase dojčenia totiž platia určité obmedzenia v príjme potravín, ktoré by mohli bábätku spôsobiť bolesti bruška či nadúvanie.

Hubnutí po porodu s kojením

V období počas dojčenia sa neodporúča držanie žiadnych diét. Iba vyvážený príjem potravín vám zaistí prirodzený príjem energie a možnosť ponúknuť bábätku kvalitné mlieko, bohaté na zdraviu prospešné látky.
Chudnutie po pôrode s dojčením sa odporúča pravidelnou stravou skladajúcou sa z vyváženého pomeru všetkých dôležitých živín a dostatočným pohybom. Váš jedálniček by mal byť pestrý a nízkokalorický. Uvidíte, že sa vaša váha čoskoro dostane späť na správne čísla. Dojčenie je pre organizmus najlepší spôsob, ako sa zbaviť prebytočných kíl.

Doprajte si dostatok času

Docielenie ideálnej hmotnosti je dlhodobý proces, ktorý neradno urýchliť, ak nechcete docieliť jojo efektu. Pri zdravom chudnutí je vždy nutné dodržiavať nielen správne stravovanie, ale aj pravidelné posilňovanie a všeobecne zaradiť do svojho životného štýlu dostatok pohybu. Tiež nezabúdajte na dostatočný odpočinok, ktorý napomáha k regenerácii buniek, spánok vám pomôže k získaniu novej energie pre ďalšie aktivity.

Do každého jedálnička pre zdravé chudnutie pri dojčení zaraďte:
  • bielkoviny - obsiahnuté v bielom mäse ako je hydina či ryby, vajíčka a kvalitné bio mliečne výrobky
  • komplexné sacharidy - obsiahnuté v cereálnych výrobkoch, celozrnnom pečive, ryži či cestovinách
  • veľké množstvo ovocia a zeleniny, vlákninu, sóju, tofu, tempeh a zdravé tuky
  • pitný režim zložený z minerálnych vôd a nesladkých nápojov
Chudnutie po pôrode by nemala žiadna mamička uponáhľať. Pamätajte, že tehotná ste bola deväť mesiacov a minimálne rovnaký čas vám bude trvať, než sa dostanete do pôvodnej formy. Rozhodne sa v priebehu šestonedelia a po celú dobu tehotenstva vyhýbajte razantným diétam, ktoré môžu ohroziť vás aj vaše bábätko.

Súvisiace produkty
Súvisiace témy
25.júla 2019, Poradna
Páčil sa vám tento článok? Ta ho zdieľajte:
Facebook Google+
Podobné články