Quinoa - Bílá semena
Quinoa - Bílá semena
Quinoa - Bílá semena
Quinoa - Bílá semena

Quinoa
Bílá semena

Chenopodium quinoa, White Quinoa, Quinoa, Chenopodium quinoa
Produkt z Peru

Superpotravina, ktorá pomáhala Indiánom prekonávať neodvratný hladomor i dlhé cesty a vojny. Celý popis
Doručíme v utorok 27.11.
Prihláste sa a získajte lepšiu cenu
Našim verným zákazníkom dávame lepšie ceny.
Prihlásiť sa
S čím mi Quinoa pomôže?
Mrlík čínsky čiže Quinoa pochádza z Južnej Ameriky a cenili si ju už starodávni Inkovia. Rozomletá semená používali ako múku alebo na prípravu kaší. Biela semená majú jemnú maslovú chuť a sú bohaté na vlákninu. Tá prispieva k rýchlejšiemu tráveniu a pomáha z tela vylučovať toxické látky. Semená obsahujú značné množstvo bielkovín, ktoré sú dôležité pre rast svalovej hmoty. Táto nenápadná semená dodávajú telu vápnik a chráni telo pred pôsobením oxidačného stresu. Nabijú Vás energiou a celkovo posilní Vašu psychiku. A ak sa snažíte schudnúť, semená Vás na dlhú dobu zasýti.
Pre koho je Quinoa vhodná?
Biela semená quinoa sú vhodné pre všetky vekové generácie. Do svojho jedálnička by ich mali zahrnúť športovci aj ľudia na redukčných diétach. Obľúbenou Superpotravinou sú tiež pre vegetariánov a celiakov. V neposlednom rade si ich zamilujú osoby, ktoré dbajú na zdravý životný štýl alebo sa rozhodli odľahčiť svoj jedálniček prospešnými potravinami. Quinoa dokáže predchádzať rade civilizačným ochoreniam a každý z nás by si ju mal pravidelne dopriať.
Odporúčané dávkovanie quinoa - Bielych semien
U semien Quinoa nie je stanovené odporúčané denné množstvo. Strava by sa však nemala jednostranne skladať len z quinoa. Všeobecné pravidlo znie, že by ste mali zjesť toľko Quinoi, koľko zjete zemiakov.
Naše tipy a vychytávky
Biela semená sú nenáročné na prípravu a varí sa podobne ako ryža. Na 1 šálku Quinoi pripadajú 2 šálky vody. Semená sa varí po dobu 15 - 20 minút a po uvarení sú nadýchaná a jemná. Semená sú ľahko stráviteľná a nenadúvajú. Môžete ich pripraviť na slano i na sladko. Slúži ako príloha alebo ich môžete premiešať s inými ingrediencami. Hodí sa do zeleninových či ovocných šalátov alebo ich môžete zapiecť s mäsom. Na ochutenie použite ľubovoľné korenie a zeleninu. Pripraviť si tiež môžete výdatnú kašu zo semien, mlieka, ovocia, medu a orechov.
Zloženie Quinoi
Quinoa je bohatá na prírodné látky, ktoré veľkou mierou podporujú Vaše zdravie a harmonizujú zažívanie. Ich plusom je nulový obsah lepku. V semenách sa nachádzajú tieto látky:
  • vláknina
  • bielkoviny (od 12 do 22 %)
  • esenciálne mastné kyseliny
  • vitamíny
  • minerály
  • kyselina listová
  • zložité sacharidy
  • saponíny
  • škrob
Pre koho nie je Quinoa vhodná?
Biela semená Quinoi nemajú takmer žiadne vedľajšie účinky a môžu ich konzumovať dospelí i deti. Iba vo výnimočných prípadoch môžete trpieť bolesťami žalúdka, ktoré môžu byť spôsobené intoleranciou na semená.
 
Ako si poradiť s chronickou únavou?
17.mája 2018
Máte pocit, že ste neustále unavení? Ste už unavení Vašej večnú únavou? Únavu poznáme všetci pri infekčných chorobách, pri teplote alebo dlhšom večierku. Ak je však únava dlhodobá, je možná na čase sa zamyslieť a aspoň si prečítať nejaký článok. Botanic pozná odpovede na Vaše trápenie! Zobraziť viac
Nemôžete spať? Vieme, ako na zdravý spánok!
16.marca 2018
Spánok je neodmysliteľnou súčasťou našich životov. Dostatočný spánok nám dodá veľa energie a pozitívnej nálady. Pokiaľ Vás ale trápi neustála únava a nemôžete večer zaspať, prečítajte si, akú dodržiavať spánkovú hygienu a aké bylinky pôsobí na nespavosť! Zobraziť viac
Quinoa recepty
15.februára 2018
S recepty z quinoa podporíte svoj zdravý životný štýl. Čo z quinoy môžete konkrétne prichystať? Z tejto modernej potraviny pripravíte výdatné raňajky, chutný obed i ľahkú večeru. Výborným tipom sú sladké kaše a pudingy, šaláty a teplé zeleninové jedlá s mäsom, po ktorých rozhodne nepriberiete. Zobraziť viac
Ako skladovať bylinky
12.februára 2018
Bylinky používame na dochucovanie jedál, liečbe rôznych zdravotných neduhov a posilnenie tela a ducha. Viete ale ako bylinky správne skladovať, aby nestratili svoju arómu, prvotriednu akosť a liečivé vlastnosti? Zobraziť viac
Postupy sušenia potravinových doplnkov
12.februára 2018
Potravinové doplnky dodávajú organizmu živiny, ktoré neprijme v dostatočnej miere z bežnej stravy. Priaznivo ovplyvňujú naše zdravie a môžu pôsobiť ako prevencia pred chorobou, alebo podporiť existujúcu liečbu. Premýšľali ste ale nad tým, ako sa také potravinové doplnky vyrábajú? Používajú sa na to rôzne metódy sušenia, ktoré sú šetrné k účinným látkam. Prezradíme vám, na akom princípe jednotlivé princípy fungujú. Zobraziť viac
Zatočte s bolesťou prírodnou cestou - bylinkami!
24.januára 2018
Bolesť nás dokáže ochromiť a vyradiť z bežnej prevádzky. Nenechajte sa jej ovládnuť a vyzbrojte sa bylinkami, ktoré potlačia bolesť a navráti Vám stratenú rovnováhu. Vymeňte chemické lieky za bylinky s minimom nežiaducich účinkov a zatočte s migrénou a rôznymi bolesťami tela. Zobraziť viac
Od baby korenárky k moderným analytickým metódam
01.decembra 2017
Moderná doba je zvedavá a analytická. Nestačí len skúsenosti našich babičiek a moderných bylinkárov. Chceme všetko vedieť presne. Skúmame, z čoho sa byliny skladajú, koľko a akých látok obsahujú a ktoré z nich a v akom množstve sú nám vlastne prospěné. Zobraziť viac