Chia - Semienka BIO
Chia - Semienka BIO
Chia - Semienka BIO
Chia - Semienka BIO

Chia
Semienka BIO

Salvia hispanica, Chia, Šalvěj Hispánská
Produkt z Argentiny

Kúzelné semienka, ktoré sú po stáročia užívané domorodými kmeňmi. Celý popis
Doručíme v utorok 27.11.
Prihláste sa a získajte lepšiu cenu
Našim verným zákazníkom dávame lepšie ceny.
Prihlásiť sa
Šalvia hispánska (Salvia hispanica) bežne známa ako Chia sa poslednou dobou stáva jednou z najpopulárnejších rastlín na trhu so zdravou výživou. Slovo „chia“ môžeme voľne preložiť ako mastná, čo dokazuje aj fakt, že obsahujú omega – 3 mastné kyseliny, ktoré podporujú správnu funkciu mozgu. Už pre starých Aztékov bola Šalvia hispánska dôležitým zdrojom potravy, ktorý si brali na vojenské výpravy, aby si udržali fyzickú kondíciu a mali dostatok energie. Chia pre nich boli natoľko hodnotnou rastlinou, že ju používali ako platidlo alebo ju používali k uctievaní bohov.
Šalvia hispánska je jednoročná bylina, ktorá dorastá do výšky jedného metra. Listy majú zelenú farbu, sú ústretové a na dĺžku merajú 4 až 8 cm a na šírku 3 až 5 cm. Kvety majú fialovú alebo bielu farbu. Chia je pestovaná už viac ako 4000 rokov v oblastiach Južnej a Strednej Ameriky, konkrétne v Mexiku, Bolívii, Argentíne a Ekvádoru. Chia je náročná na pestovanie, čo zvyšuje jej cenu, kedže nemôže byť pestovaná všade.
Zloženie
Chia semená sú skutočnou pokladnicou dôležitých minerálov a iných zložiek, ktoré sú základom pre zdravé fungovanie ľudského tela. Chia semená obsahujú zinok, železo, horčík, draslík, fosfor a vlákninu, ktorá tvorí jednu tretinu hmotnosti semena. Ďalej majú vysoký obsah proteínov, borónov, vápnika (x viac ako sa ho nachádza v pasterizovanom mlieku) a omega-3 a 6 mastné kyseliny (9x viac než obsahuje sója a ostatné semená). Z vitamínov sú to vitamín A, B (dokonca aj unikátny vitamín B 17), C a E
Užívanie
Semienka chia sa konzumujú aj v celku. Šalvia hispánská je chlorofylná rastlina, ktorá na seba dokáže viazať vodu a tým pádom v žalúdku vytvorí gél, ktorý slúži ako fyzická bariéra medzi sacharidamy a tráviacimi enzýmami. Chia semená môžu konzumovať diabetici, športovci aj ľudia, ktorí dodržujú diéty. Pre lepší príjem všetkých živín, ktoré nám táto superpotravina prináša, je lepšie semienka rozdrviť. Chia semená sú prírodným zdrojom vápnika, ktorý ocení predovšetkým kojace ženy, ktorým značne padajú vlasy alebo sa lámu nechty. Chia semená nie sú závadné a preto ich môžu konzumovať tehotné ženy aj deti, ktoré dostanú do tela dôležité minerály a vitamíny a na viac si upevnia imunitu.
Ako užívať
Najjednoduchším spôsobom je pridávať ich úplne do všetkého – do šalátov, toastov, omáčok, jogurtov, pudingov, proste do všetkého, na čo zrovna máte chuť. V Amerike si ľudia dokonca semienkami posypávajú aj zmrzlinu. Semená sú skoro bez chuti, takže nebudú ovplyvňovať chuťový profil Vášho pokrmu. Optimálna denná dávka by nemala presiahnuť max. 15g semienok.
Sú obľúbeným doplnkom pre športovcov, odtiaľ sa nazývajú runnerfood. Vhodné sú tiež pre ľudí, ktorí sa potykajú so zvýšeným vypätím psychických síl. Ďalej sú neoddeliteľnou súčasťou vegetariánskej a vegánskej stravy. Tieto semená si naozaj zaslúžia byť označované ako super potravina.
 
Ako si poradiť s chronickou únavou?
17.mája 2018
Máte pocit, že ste neustále unavení? Ste už unavení Vašej večnú únavou? Únavu poznáme všetci pri infekčných chorobách, pri teplote alebo dlhšom večierku. Ak je však únava dlhodobá, je možná na čase sa zamyslieť a aspoň si prečítať nejaký článok. Botanic pozná odpovede na Vaše trápenie! Zobraziť viac
Nemôžete spať? Vieme, ako na zdravý spánok!
16.marca 2018
Spánok je neodmysliteľnou súčasťou našich životov. Dostatočný spánok nám dodá veľa energie a pozitívnej nálady. Pokiaľ Vás ale trápi neustála únava a nemôžete večer zaspať, prečítajte si, akú dodržiavať spánkovú hygienu a aké bylinky pôsobí na nespavosť! Zobraziť viac
Recepty s chia semienkami
13.februára 2018
Chia semienka patria medzi superpotraviny prospešné pro naše zdravie a mali by sme ich pravidelne zaraďovať do svojho jedálnička. Z chia semienok pripravíte vynikajúci puding, kašu alebo si ich môžete pridať do bieleho jogurtu. A pre labužníkov máme skvelý tip na chia olej, ktorý si zvládnete urobiť v domácich podmienkach. Zobraziť viac
Ako skladovať bylinky
12.februára 2018
Bylinky používame na dochucovanie jedál, liečbe rôznych zdravotných neduhov a posilnenie tela a ducha. Viete ale ako bylinky správne skladovať, aby nestratili svoju arómu, prvotriednu akosť a liečivé vlastnosti? Zobraziť viac
Postupy sušenia potravinových doplnkov
12.februára 2018
Potravinové doplnky dodávajú organizmu živiny, ktoré neprijme v dostatočnej miere z bežnej stravy. Priaznivo ovplyvňujú naše zdravie a môžu pôsobiť ako prevencia pred chorobou, alebo podporiť existujúcu liečbu. Premýšľali ste ale nad tým, ako sa také potravinové doplnky vyrábajú? Používajú sa na to rôzne metódy sušenia, ktoré sú šetrné k účinným látkam. Prezradíme vám, na akom princípe jednotlivé princípy fungujú. Zobraziť viac
Zatočte s bolesťou prírodnou cestou - bylinkami!
24.januára 2018
Bolesť nás dokáže ochromiť a vyradiť z bežnej prevádzky. Nenechajte sa jej ovládnuť a vyzbrojte sa bylinkami, ktoré potlačia bolesť a navráti Vám stratenú rovnováhu. Vymeňte chemické lieky za bylinky s minimom nežiaducich účinkov a zatočte s migrénou a rôznymi bolesťami tela. Zobraziť viac
Od baby korenárky k moderným analytickým metódam
01.decembra 2017
Moderná doba je zvedavá a analytická. Nestačí len skúsenosti našich babičiek a moderných bylinkárov. Chceme všetko vedieť presne. Skúmame, z čoho sa byliny skladajú, koľko a akých látok obsahujú a ktoré z nich a v akom množstve sú nám vlastne prospěné. Zobraziť viac